Volvo представила свою четверту повністю електричну модель — компактний кросовер EX30. Одночасно оголошено прийом передзамовлень у Європі та США. Мінімальний цінник — 36 000 євро. Стільки ж коштує його аналог з традиційним двигуном внутрішнього згоряння.
В основі Volvo EX30 лежить модульна платформа SEA, розроблена китайським холдингом Geely (до нього входить Volvo) спеціально для електромобілів. Габаритна довжина кросовера — 4233 мм, ширина — 1837 мм, висота — 1555 мм, відстань між осями — 2650 мм.
Екстер’єр EX30 розроблений у одній стилістиці зі старшим EX90 та новим Polestar 3. У кросовера незграбний кузов з рубаним «носом» та кормою. Похилий дах автомобіля закінчується широким спойлером, що нависає над склом багажних дверей. Передня оптика Т-подібна. Задні С-подібні ліхтарі з’єднані двома тонкими світлодіодними смугами. Між ними широка вставка в колір кузова із написом «VOLVO» посередині. У кузовній палітрі п’ять кольорів, від ніжно-блакитного до яскраво-жовтого.
Мінімалістично оформлений салон оздоблений переробленими матеріалами, або матеріалами, що підлягають переробці. Зокрема, клієнти можуть обирати із вовни з додаванням переробленого пластику, джинсової тканини або текстилю з додаванням лляних волокон. Приладової панелі у традиційному вигляді у кросовера немає. Всі дані про автомобіль виводяться на екран мультимедійної системи на базі Android. Також заявлено цифровий ключ та п’ять різних тем навколишнього освітлення, натхненних скандинавськими пейзажами. Для кожної з них передбачено відповідний звуковий супровід.
Уже «в базі» Volvo EX30 оснащений підігрівом рульового колеса та сидінь, 1040-ватною акустичною системою, адаптивним круїз-контролем, 18.0-дюймовими колісними дисками та набором систем безпеки. Топовій модифікації дісталися панорамний люк, електропривод сидінь та камери кругового огляду. У арсеналі моделі нова система Park Pilot Assist, яка самостійно виявляє вільні місця на паркуванні. Також кросовер оснастили функцією виявлення велосипедистів. Електроніка попереджає, якщо ви збираєтеся відчинити двері перед велосипедистом, бігуном або людиною на самокаті.
На ринку EX30 запропонують у задньо- та повнопривідній версіях потужністю 272 та 428 к.с. відповідно. Акумуляторних батарей також дві — на 54 та 69 кВт•год. З блоком меншої ємності кросовер проїжджає 344 км без підзарядки незалежно від приводу. Заряду більшого акумулятора задньопривідному EX30 вистачає на 480 км, повнопривідному — на 460 км. Від швидкісного терміналу до 80% ємності батарея поповнюється за 28 хвилин. Першу «сотню» топовий EX30 залишає за 3,6 секунди після старту. Як стверджують у компанії, це найшвидший серійний Volvo.
У 2024 році Volvo обіцяє відкрити прийом попередніхо замовлень на спеціальну версію EX30 Cross Country. Її виробництво запустять наприкінці цього року. Від звичайного EX30 такий кросовер відрізняється захисними пластинами на кузові, чорними вставками у передньому бампері та на кришці багажника. Доповнять спортивний образ особливі логотипи, збільшений дорожній просвіт та чорні 19,0-дюймові колісні диски. За доплату запропонують диски діаметром 18 дюймів із виготовленими на замовлення шинами.