На виставці IAA Mobility 2023 у Мюнхені компанії Schaeffler та VDL Group презентують на своїх стендах новітню спільну розробку – безпілотний електричний шатл. Машина побудована на платформі з автономним керуванням Mobileye Drive та оснащена процесором EyeQ, резервними сенсорами камер кругового огляду, радарами, лідерами, а також передовими картографічними рішеннями.
Шаттл завдовжки 5 м, завширшки 2,2 м та заввишки 2,8 м розрахований на 9 місць (6 стаціонарних сидінь та 3 відкидних). Повна маса становить 5000 кг. Акумуляторів вистачає на 100 км, проте завдяки можливості швидкого заряджання запас ходу можна збільшити до 350 км на день. Максимальна швидкість – 70 км/год.
Випробування в реальних умовах мають розпочатися вже в 2025 році, швидше за все в Німеччині, адже це поки що єдина країна в Європі, хто схвалила експлуатацію дорогами загального користування автомобілів з автономним керуванням рівня 4SAE.
Нагадаємо, що VDL Group є найбільшим бельгійським виробником автобусів. Що ж до компанії Schaeffler, то це один із провідних постачальником комплектуючих для електромобілів у Європі. Вона, зокрема, спеціалізується на різних електродвигунах: асинхронних з постійним збудженням, а також інноваційних, з осьовим магнітним потоком – для спортивних машин. Крім того, компанія розробляє безмагнітні електромотори із зовнішнім збудженням. У 2023 році на її підприємствах запускаються у серію 7 нових проектів у галузі електродвигунів. До 2026 року Schaeffler збирається інвестувати в розробку та виробництво електромоторів близько 500 млн. євро.