Розвізний автомобіль Ford Transit Сustom нового покоління днями був обраний переможцем престижного конкурсу “Міжнародний фургон року 2024” (International Van of the Year 2024). Журі, до якого входять 25 журналістів провідних профільних видань Європи, поставили машині найбільшу кількість балів серед претендентів. Чим же так підкорив цей автомобіль?
Почнемо з того, що Ford Transit Сustom побудовано на цілком новій платформі, яка стала не тільки міцнішою, але ще й на 100 кг легшою, ніж на попереднику. Колісна база була збільшена на 200 мм, що підвищило зручність перевезення вантажів. Істотно оптимізовано аеродинаміку (менше лобова площа), що призвело до зниження коефіцієнта Cd на 13%. При цьому загальна габаритна висота не перевищує 2 м, що зручно для підземного паркінгу.
Автомобіль отримав найбільший у класі отвір бічних дверей, з додатковою сходинкою для зручності. Як опція бічні зсувні двері оснащуються електроприводом. Корисний обсяг вантажного відсіку становить 5,8 та 6,8 м куб. для різних колісних баз. Вантажопідйомність досягає 1350 кг, а довжина вантажу, що перевозиться, – 3450 мм (з урахуванням наскрізного завантаження під пасажирським сидінням).
З’явилася унікальна комплектація MultiCab, яка завдяки L-подібній композитній перегородці дозволяє розмістити два сидіння другого ряду зі збереженням максимальної довжини навантаження та можливості перевезення до 5 осіб.
Вперше на Ford Transit Сustom з’явилася задня незалежна підвіска на напівподовжніх важелях, що зменшило навантажувальну висоту та підвищило точність керування. Також для зручності посадки-висадки було відсунуто передні колеса зі стійками.
Водій також оцінить повністю новий інтер’єр. Встановлюються 12-дюймовий цифровий щиток приладів та 13-дюймовий екран тачскрин інформаційної системи Ford SYNC4. Доступ у кабіну полегшують кермо «квадратної» форми, електронне стоянкове гальмо та селектор автоматичної КП на рульовій колонці. Як опція доступний пакет Mobile Office з унікальною системою трансформації рульового колеса, яке служить зручною підставкою для роботи з ноутбуком, паперовими документами, а також невеликим обіднім столиком.
Вже із заводу машина комплектується сервісом Alеха на основі штучного інтелекту. Водій за допомогою голосових команд може задавати маршрут навігаційній системі, дзвонити в офіс і навіть купувати на Amazon.
Вперше у сегменті Ford Transit Сustom отримав систему Delivery Assist, яка дозволяє при кожній зупинці автомобіля заощаджувати до 20 секунд. Зазначимо, що під час роботи у кур’єрській службі одна машина може виконувати на день до 200 зупинок. Ця система автоматично включає аварійку, закриває всі вікна, а також блокує двері при виході водія. Потрапити назад в машину можна без ключа, при цьому «аварійка» сама відключається, а вікна повертаються у вихідне положення. Система буде доступна з жовтня 2024 року.
Машина також комплектується системою ProExit Warning, що також не має аналогів у класі. При відкритті передніх дверей вона попереджає водія про близьке знаходження велосипедистів, що уберігає від можливих травм. Також доступні такі системи допомоги водієві як Cross Trafic Assist – активується при проходженні перехресть, Reverse Brake Assist – при гальмуванні заднім ходом, камера кругового огляду 360 град, а також Intelligent Adaptive Cruise Control з функцією Stop & Go, що дозволяє рухатися в тягучках без допомоги ніг.
Близько половини всіх Ford Transit, що продаються в Європі, піддається конверсії, тобто установці додаткового обладнання, яке потребує окремого блоку управління. Щоб спростити його встановлення та полегшити роботу на машині, з’явилася система Upfirt, що дозволяє розмістити управління на стандартному дисплеї мультимедійної системи.
Ford Transit Сustom стандартно підключений до системи цифрових сервісів Ford Pro разом з Ford Telematics, а також 10 додатками Ford Pass Pro. Телематика доступна з річним безкоштовним пакетом, який дозволяє відстежувати місцезнаходження автомобіля, отримувати голосові команди про надмірний час простою, непристебнуті ремені, а власника повідомляти про крадіжку або про нецільове використання автомобіля в неробочий час.
Що ж до додатків Ford Pass Pro, то з їх допомогою можна віддалено замикати автомобіль, контролювати витрати палива, тиск в шинах, позиціонування на місцевості. Все це знижує експлуатаційні витрати та уберігає від недешевого ремонту.
У разі активації модему 5G з’являється можливість оперативно проводити дистанційне оновлення Ford Power-Up для 30 окремих модулів автомобіля.
Ford Transit Сustom може оснащуватися різними силовими агрегатами. Почнемо з доступних дволітрових турбодизелів Eco Blue потужністю 110, 136, 150 або 170 к. с. З цими двигунами машина витрачає до 6% палива менше, ніж попередник. Стандартна коробка передач – механічна, 6-ступенева. В якості опції з двигунами в 136 і 170 к. с. можна встановити 8-ступеневий «автомат», з яким можна буксирувати причепи повною масою до 2800 кг.
Для машин з АКП доступна й інтелектуальна система повного приводу, яка перерозподіляє крутний момент між осями за допомогою муфти з електронним управлінням. Кому ж потрібна підвищена тяга в парі з механічною коробкою передач може замовити механічний диференціал, що самоблокується – для версій з двигуном в 136 або 150 к. с.
З весни 2024 року покупці зможуть отримати машини з повністю новим, гібридним приводом Plug-In Hybrid. Тут у парі з 2,5-літровим бензиновим двигуном типу Atkinson встановлена батарея ємністю 11,8 кВт.год, яка дозволяє у повністю електричному режимі проїхати до 56 км. Тут також є система Pro Power Onboard із бортовою зарядкою 2,3 кВт для різних пристроїв (інструменти, холодильне обладнання та ін.). Гібридна силова установка перейшла з кросовера Ford Kuga – найбільш продаваного автомобіля PHEV в Європі.
А влітку 2024 року на ринок вийде повністю електричний варіант автомобіля – Ford E-Transit Custom. Машина отримає запас ходу до 380 км, можливість зарядки від станції 125 кВт, а також вантажопідйомність до 1100 кг та зможе працювати з причепом масою до 2000 кг, що є найкращим показником у класі.